måndag 26 mars 2012

Kalkonfilé med ostgratinerad broccoli!


 Kalkonfilé med ostgratinerad broccoli!

Till ca 7 personer, varav 3 var barn/tonåringar!

1 kg kalkonfilé

3 dl creamfraich

1 msk diljonsenap

salt, peppar

Ringla över olivolja med citron, Kan ersättas med pressa lite citron över + olivolja

Ringla över olivolja  med pepperoni, Kan ersättas med chiliflakes + olivolja

Ringla över gluten fri soja

I slutet(när det är ca 15 min kvar, samtidigt som du sätter in broccolin i ugnen) häll,över ca 1-2 dl grädde för ev mer sås.

In i ugnen i ca 45-1 timma i 175 grader

Servera Ostgratinerad broccoli till.

Broccolin kokas först mjuk ,lägg sedan  broccolin på ett värmtåligt fat med ost över,
gratinera ca 15 min ugn!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tjoho, friends!

Nu har vågen börjat traska neråt. I lördags var det 400 gram mindre. Vågen har stått på 86 kilo väldans länge.Typ 3 veckor!

Jag gick till kylskåpet och tittade på 400 gram smör och det kändes sjukt skönt att veta att 400 gram rent fett lämnat min kropp!

Från början av februari tills i början av mars har jag  minskat 10 cm i midjan så visst har jag blivit smalare, byggt muskler och bränt fett. Men eftersom man är "viktskadad" så är det väldans skönt att se att fettmängden minskar även på vågen!
Jag tränar 30 min på min crosstrainer varje dag, samt går en långpromenad varannan dag. Jag älskar att röra på mig, skönt när man sitter på ändan hela dan!

Visst hade jag hoppats på viktras med lchf, men eftersom jag är typen som har käkat fettsnålt så måste min kropp bli trygg. Tror att den är det nu, alltid mätt och glad, inga blodsockerfall.
En sak har jag märkt, kroppen gillar inte ens lchf bakverk, jag mår illa och har äckelkänslor. Sån här var jag i höstas av vanligt socker.
Så friends, min kropp vill vara helt sockerfri, även fri från naturligt socker.

Eller nästan, yttepytte mörkchoklad går fint!

Japp så är det, inga problem för mig, för jag gillar nötter, ost bäst! Kan iofs tänka mig turkisk yogurt med nötter, hallon och blåbär med, kanske lite riven 86 % choklad över. Det är mums iallafall, men bakverk, det kan jag vara utan!

ha det gott/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar