söndag 6 maj 2012

Äta ogräs?


Köttfärsbiffar med nässlor + kirskål!

Äta ogräs? ja, både nyttigt och gott! Plockad en korg med nässlor och kirskål, förvällde dem.

Slängd ner "ogräset" tillsammans med ca 100 gram ost, 3 soltorkad tomater,
 10 cm purjo,1 dl grädde+ 1 ägg i  mixern.

Kryddade med, grillkrydda, peppar, vitlök salt

ca 0,5 -1 msk fiberhusk

Formade till biffar..

Serverad med coleslow gjord på majonäs och cream fraich, sammanlagt ca 3 dl.
Salt, peppar, 1 msk stevia, lite salladskrydda ca 1-2 msk vitvinsvinäger.

gjorde sås på biffarna, hällde i grädde, gräslök och persilja, buljong, guramjöl som redning.

 + stekte lite trattkantareller till!
Gott, japp, det var det!



----------------------------------------------------------------------------------------------

Vet ni va? Jag har inte vägt mig på 1 1/2 vecka. Börjar bli av med min våg nojja. Ska nog väga mig med 2-3 veckors mellanrum. Känns helt ok!
En god vän trodde jag gott ner 15 kilo, men jag har ju bara gått ner ca 7 kg! Det kändes oerhört kul!

Ha det så gott/Anna

1 kommentar:

  1. Det låter spännande med ogräs... :) Måste nog laga något liknande! :)
    jag brukar inte väga mig heller... utan har koll på hur kläderna sitter! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera